Alex
Alex Petrova (1993) je česká herní vývojářka a umělkyně narozená v Moskvě. Umělecky funguje hlavně v rámci dua Růžoví Plameňáci. Tématicky promítá do díla osobní queer zkušenost, její díla jsou často do určité míry autobiografická. Přijde jí zajímavé zkoumat, kde jsou hranice toho, co se ještě považuje za videohru. V herním průmyslu pracuje jako programátorka a designerka v Charles Games.
Alex Petrova (1993) is a Czech game developer and artist born in Moscow. As an artist she mainly operates as part of the duo Pink Flamingos. Thematically, she projects her personal experience as a queer person into her work, her works are often autobiographical to a certain extent. She finds it interesting to explore the boundaries of what still counts as a video game. She works in the game industry as a programmer and designer at Charles Games.
Max*ine
Max*ine Vajt (1997) je český*á queer mediální umělec*kyn, pracující s videem, zvukovými instalacemi a videohrami. Tematicky se primárně věnuje herním komunitám, digitální nostalgií a selhávajícím modernistickým utopiím. To vše nahlíží skrze gender fluidní temporalitu, charakterizovanou cyklickým časoprostorem a dadaistickými narativy.
Born in 1997 in Prague, Max*ine Vajt is a queer media artist, working with video, sound, video games and installation. Their themes strand from gaming communities, digital nostalgia and failing utopian modernist ideals, all viewed through the lens of gender fluid temporality, characterized by cyclic timespace and dadaist narratives.
Markéta
Markéta Soukupová (1992) je česká umělkyně pracující především v klasických médiích (malba, kresba, grafika). Krom toho občas kreslí hry se sociální tematiokou (Růžoví plameňáci) a vyrábí různé věci s tím že cokoliv DIY je nejlepší.
Markéta Soukupová (1992) is a Czech artist working mainly in classical media (painting, drawing, printmaking). Besides that, she occasionally draws games with a social theme (Pink Flamingos) and makes various things, thinking that anything DIY is the best.
Ondřej
Ondřej Trhoň (1993) píše o hrách, taky je občas sám dělá a pracuje ve studiu Charles Games. Studuje doktorát na Akademii výtvarných umění, zajímají ho digitální těla, přesahy her do současného umění a nezávislá herní tvorba. V Magic: the Gathering hraje kontrol.
Ondřej Trhoň writes about games, occasionally creates them and works at Charles Games studio. He’s pursuing a PhD at Academy of Fine Arts, Prague. He’s interested in digital bodies, the intersection of games and contemporary art and the independent games scene. His favorite Magic: the Gathering archetype is control.
Andrea
Andrea Hubert (1996) je herní vývojář, co miluje všechno nezávislé, pracuje v Amanita Design, dělá hry pro radost na game jamech a studuje doktorát na FSV UK, kde se zaměřuje na cesty k udržitelnosti herního průmyslu. Jeho kocour se jmenuje Morf.
Andrea Hubert (1996) is a game developer who loves everything indie, works at Amanita Design, creates games for fun at game jams and is pursuing a PhD at Faculty of Social Sciences, Charles University, where he focuses on how to make game industry sustainable. His cat is called Morf.